Docenten uit de praktijk

Er is geen betere manier om het vak te leren dan van de vakprofessional zelf. Daarom werken wij uitsluitend met docenten met ruime werkervaring, die vaak zelf in de praktijk actief zijn. Zij leren je niet alleen het vak in zijn geheel, maar je ontdekt ook hoe je in bepaalde situaties precies die dingen voor elkaar krijgt waar het om gaat. 

Vaardigheidstrainers

Een belangrijk deel van je kwaliteiten als supportprofessional wordt bepaald door je communicatieve en persoonlijke vaardigheden. Daarom besteden we daar extra veel aandacht aan en werken we met ervaren trainers. Zij kunnen jouw persoonlijke vaardigheden snel op een hoger niveau brengen. Onder andere door jou een beter beeld te geven van jezelf: hoe zie jij jezelf, waar liggen je ontwikkelpunten, waar ga je aan werken? En wat werkt dan om effectief te zijn?

Vakdocenten

Het vak van de supportprofessional is veelzijdig. De docenten die we inzetten, snappen de context van dit veelzijdige werk en kunnen je daarin uitstekend begeleiden. Zij hebben niet alleen de juiste vakachtergrond om je wegwijs te maken, maar ook de didactische vaardigheden om de leerstof goed over te dragen. Ze hebben stuk voor stuk ruime praktijkervaring en passen verschillende werkvormen toe, waardoor de leerstof toegankelijker en uitdagender wordt.

Studiebegeleiders

Onze docenten en trainers begeleiden jou uitstekend tijdens je training of je studie. Uit ervaring weten wij dat het – zeker in een langer programma – soms lastig is om je studie goed te organiseren. Bij Schoevers helpen we je daar graag bij. Volg je bij ons een HBO Bacheloropleiding, erkende MBO-niveauopleiding, HBO Associate degree of beroepsopleiding? Dan krijg je ondersteuning van een persoonlijke studiebegeleider, met wie je overlegt over het verloop van je studie. Onze studiebegeleiders staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden en zijn zowel via e-mail als telefoon goed te bereiken.

Maaike Knoester: "Met stukken korte en heldere theorie streef ik er vooral naar zaken te vereenvoudigen. Niet uitzonderingen op uitzonderingen behandelen, maar met begrijpelijke praktijkvoorbeelden het nut van de theorie laten zien. Ezelsbruggetjes geven waar dat kan. Vervolgens oefenen de studenten in de praktijk, met de theorie erbij. Het is daarbij belangrijker dat ze uitleg aan elkaar kunnen geven, dan alleen maar het goede antwoord geven. De studenten zijn ervaren genoeg om elkaar te laten zien hoe zij bepaalde situaties zouden aanpakken. Ze zien dan hun medestudenten iets doen in de werkpraktijk waarop ze zelf niet gekomen waren. Zo leren ze van elkaar en met elkaar!"