Deeltijd
Vakopleiding
3 maanden
Naast een goede, overzichtelijke website is ook communicatie via social media tegenwoordig heel belangrijk voor organisaties. Denk aan Facebook, Instagram en LinkedIn. In de Module Online Marketing en Communicatie van Schoevers verdiep je je in de kern van online marketing en massacommunicatie. Je leert hoe je de website van een organisatie effectief inzet, krijgt zicht op het belang van mobile marketing en je ontdekt hoe je online een duurzame relatie kunt opbouwen met klanten. Daarnaast leer je de functies en eigenschappen van verschillende soorten media kennen, waaronder social media. Voor de moderne supportprofessional is het een absolute must om op het terrein van online marketing en communicatie goed uit de voeten te kunnen. Na afronding van het programma ben je dan ook zeker van toegevoegde waarde voor jouw organisatie.
Je wilt als supportprofessional je kennis en vaardigheden op het gebied van online marketing en communicatie verder professionaliseren in een praktijkgerichte module.
Voor deze module gelden geen specifieke vooropleidingseisen.
De module kent een praktijkgerichte aanpak en wordt verzorgd door ervaren vakdocenten. Je leert dingen die je veelal direct in je eigen werk kunt toepassen. In dit programma leer je niet alleen welke marketingcommunicatie-instrumenten je online effectief kunt inzetten, maar je verdiept je ook in de relatie met de klant. Welke trends en ontwikkelingen vinden er plaats binnen de markt? Tot welke behoeften leidt dit bij jouw klanten? En hoe kun je online een goede relatie met de klant opbouwen en behouden?
In de Module Online Marketing en Communicatie wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.
Als je de lessen voorbereidt, haal je meer rendement uit de bijeenkomsten. Houd als richtlijn aan dat je ongeveer evenveel tijd bezig bent met de voorbereiding als de duur van de lestijd.
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.
Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.
Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.
In het programma komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Je sluit de opleiding af met een praktijkgerichte opdracht. Na een succesvolle afronding ontvang je het diploma ‘Module Online Marketing en Communicatie’ van Schoevers.
Betaal je je opleiding zelf, of doet je werkgever dit? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen. Welke mogelijkheden er zijn, lees je terug in onze subsidiebrochure.
Opleiding op locatie
Bij Schoevers regelen wij een arrangement voor jou bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. Het dagarrangement is inclusief een uitgebreide lunch. De arrangementskosten bedragen € 25,-/ € 30,-* per dag of € 5,50 / € 10,-* per avond. Als er locatiekosten vermeld worden in het kostenoverzicht, worden deze kosten aan je doorberekend. De locatiekosten bedragen € 29,50/ € 35,-* per dag of € 10.- / € 20.-* per avond.
Let op: alle bovenstaande bedragen zijn exclusief BTW. Vanaf 1 september 2024 zijn de bedragen met een * van toepassing.
Virtual Classroom of E-learning
Wanneer je ervoor kiest om een van onze opleidingen online via een e-learning of virtual classroom te volgen, worden er geen locatie- en arrangementkosten in rekening gebracht.