Bij Schoevers word je opgeleid tot supportprofessional van de allerhoogste kwaliteit. Niet alleen krijgen de studenten alle benodigde kennis aangereikt; dankzij de praktijkgerichte aanpak worden ze klaargestoomd voor een volwaardige rol op de werkvloer. Lizzy Stengs, tweedejaars student van de opleiding Ad Officemanagement van Schoevers, vertelt over de voordelen van het praktijkgerichte onderwijs.
Ik zit nu in mijn laatste jaar van de opleiding Ad Officemanagement van Schoevers. Maar mijn studententijd is nog niet afgelopen: volgend schooljaar begin ik met de Bachelor Officemanagement. Ik ben ontzettend te spreken over de opleiding! Ik wist al dat ik van praktijkgerichte opdrachten meer leer dan van dikke theorieboeken. Daarom heb ik bewust voor deze opleiding gekozen. Ik krijg veel verschillende opdrachten en de docenten geven voorbeelden vanuit hun eigen ervaring. Hierdoor kan ik de theorie goed koppelen aan de praktijk.
Wij lopen ieder jaar stage, wat best uitzonderlijk is voor een HBO-opleiding. Ik heb stage gelopen bij Viktor&Rolf, De Bijenkorf en anna+nina. Ik was verantwoordelijk voor het agendabeheer, notuleren, events organiseren, gasten ontvangen, verschillende maandelijkse overzichten maken, financiële werkzaamheden en het ondersteunen van mijn leidinggevende. Ik ben blij dat ik de ruimte krijg om te ontdekken wat goed bij mij past: tijdens de stageperiodes kan ik een kijkje nemen in de keuken van verschillende organisaties.
Voor sommige vakken maak ik moduleopdrachten. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met een adviesrapport voor een organisatie die graag een Human Resources-afdeling wil implementeren. Als student schrijf je dan een fictief plan van aanpak, waardoor je de geleerde theorie kunt toepassen. Als ik aan de slag ga, weet ik wat er bij zo’n plan komt kijken. En dat geeft mij zelfvertrouwen.
Wij sluiten ieder semester af met een aantal examens. De moduleopdrachten zijn hier een onderdeel van. Ook hebben wij een ‘Integrale Beroepsopdracht’ gemaakt. Samen met een klasgenoot ben ik een onderzoek gestart voor de HEMA.
Tevens hebben we 1 keer per jaar een themaweek, waarin wij een specifieke praktijkopdracht krijgen. Zo moest ik dit jaar bijvoorbeeld een fictief evenement organiseren. Tijdens deze week leer ik niet alleen hoe ik specifieke taken uitvoer, zoals het schrijven en implementeren van een marketingplan, maar ontwikkel ik ook mijn communicatieve vaardigheden dankzij de samenwerking met klasgenoten.
Ik kan Schoevers Professionals altijd benaderen voor vragen. Zij hebben mij zelfs aan een stage geholpen voor deze periode! Ook tijdens mijn volgende HBO-opleiding kunnen zij mij helpen bij het vinden van een organisatie waar ik op mijn plek zit. Dankzij de verschillende praktijkopdrachten en hulp kan ik goed ontdekken wat bij mij past. Een ding is zeker: ik ga het liefst aan de slag bij een internationale organisatie.